Reklamınızı bulma
Reklamınızı, performansını etkilemeden kontrol etme
Çok cazip olduğunu biliyoruz. Ancak, reklamınızı kontrol etmek için normal bir Google araması yapma dürtüsüne yenilmemek en iyisidir. Reklamınızı tetikleyen aramalar yaparak, tıklamalar olmadan gösterimler biriktirirsiniz. Bu, tıklama oranınızı düşürebilir ve reklamınızın olması gerektiği kadar sık görünmesini engelleyebilir. Ayrıca, Google aramayı kullanarak kendi reklamınızı defalarca arar ancak hiç tıklamazsanız, reklamınızı bir daha göremeyebilirsiniz. Çünkü, Google’ın sistemi, ilgilenmediğinizi düşünerek reklamlarınızı göstermeyi bırakır.
Reklamınızı kontrol etmenin en iyi iki yolu aşağıda açıklanmıştır:
- Reklamınızın belirli bir arama sorgusu için arama sonuçlarının neresinde göründüğünü öğrenmek için Reklam Önizleme ve Teşhis Aracı’nı kullanın. Bu, reklamınızın bağlam içinde nasıl göründüğünü kontrol etmenin kolay bir yoludur ve Araç, gösterim almadan bir Google aramasıyla tam olarak aynı sonuçları verir. https://www.google.com.tr/AdPreview adresini ziyaret etmeniz veya AdWords hesabınızın üst kısmındaki Araçlar ve Analiz sekmesinde,Reklam Önizleme ve Teşhis Aracı‘nı tıklamanız yeterlidir. Üst kısımda ilgili seçenekleri belirttikten sonra, herhangi bir yerde tam olarak hangi reklamların girdiğiniz arama terimi tarafından tetiklendiğini görebilirsiniz.
Reklam Önizleme ve Teşhis aracı verileri
İpucu
Reklamınızla belirli bir dili, yeri veya cihazı hedeflediyseniz, Aracı kullanırken bu bilgileri seçtiğinizden emin olun. Örneğin, reklamınızı yalnızca Los Angeles’taki müşterilere görünecek şekilde hedeflediyseniz, “Konum” açılır menüsünde Amerika Birleşik Devletleri > California > Los Angeles seçeneğini belirtmeniz gerekir.
- Reklamlarınızın müşterilerden trafik alıp almadığını görmek için hesap istatistiklerinizi kontrol edin. AdWords hesabınıza giriş yapın veKampanyalar sekmesini tıklayın. Her bir sekmede tıklamalarınız,,gösterimleriniz, tıklama oranlarınız (CTR) ve daha pek çok metrikle ilgili ayrıntı bilgiler veren istatistikler görürsünüz. Reklamlarınızın gerçekten yayınlanıp trafik aldığından emin olmak için bu bilgileri kullanabilirsiniz.
Hesap istatistikleri
İpucu
Reklamınızı kısa bir süre önce oluşturduysanız veya değiştirdiyseniz, reklamın Google Ağı’ndaki sitelerde görüntülenebilmesi için reklam yönergelerimize uygun olduğunun onaylanması gerekir. Reklamınızın incelemede olup olmadığını görmek için AdWords hesabınızın Reklamlarsekmesinin “Durum” sütununa bakabilirsiniz. Reklam onay süreci ile ilgili daha fazla bilgi edinin.
Sonraki adımlar
- Hala net olmayan noktalar mı var? Reklamınızı görememenize yol açabilecek diğer nedenleri öğrenmek için sorun gidericimizi kullanın.